i.dewolf_profile_iw_web2.jpg

Wolf, I de


Expertise

Education systems, evaluation methods, school quality, school careers, value added, risk models, accountability and inspection systems


Recent Publications

  • Ariës, R., & de Wolf, I. (2018). Vergelijking van het Nederlandse onderwijs met andere landen. Poster session presented at Onderwijsinspectie: Academische Werkplaats Onderwijskwaliteit.
    Meer informatie over deze publicatie
  • Gubbels, J., Coppens, K., & de Wolf, I. (2018). Inclusive education in the Netherlands: How funding arrangements and demographic trends relate to dropout and participation rates. International Journal of Inclusive Education, 22(11), 1137-1153. https://doi.org/10.1080/13603116.2017.1416684
    Meer informatie over deze publicatie

  • Cornelisz, I., van der Velden, R., de Wolf, I., & van Klaveren, C. (2018). The consequences of academic dismissal for academic success. (ACLA Working Paper Series; No. 20181). Amsterdam: Amsterdam Center for Learning Analytics.
    Meer informatie over deze publicatie

  • de Wolf, I. (Author). (2016). kansenongelijkheid niet opgelost met eerherstel eindtoets. Web publication/site
    Meer informatie over deze publicatie

  • Borghans, L., de Wolf, I., & Schils, T. (2016). Experimentalism in Dutch education policy. In T. Burns, & F. Köster (Eds.), Governing education in a complex world (pp. 187-207). (Educational Research and Innovation). Paris: OECD Publishing. https://doi.org/10.1787/9789264255364-en
    Meer informatie over deze publicatie

  • Borghans, L., de Wolf, I., & Schils, T. (2016). Lessen uit experimenten in onderwijsbeleid. Economisch Statistische Berichten, 101(4732), 280-281.
    Meer informatie over deze publicatie

  • de Wolf, I. (2016). Reflectief toezichthouden vraagt om lef. In J. Schinkelshoek, P. Welp, J. Clement, J. Huijser, & T. Vlot (Eds.), Toekomst van toezicht: Een verkenning van wat nodig is (pp. 19-22). Den Haag: Inspectieraad.
    Meer informatie over deze publicatie

  • Golsteyn, B., Vermeulen, S., & de Wolf, I. (2016). Teacher Literacy and Numeracy Skills: International Evidence from PIAAC and ALL. De Economist, 164(4), 365-389. https://doi.org/10.1007/s10645-016-9284-1
    Meer informatie over deze publicatie

  • de Wolf, I. F., Jonk, E., & Evenhuis, E. (2015). De staat van het onderwijs 2015: wat goed gaat en wat beter kan. SchoolManagement totaal, 3.
    Meer informatie over deze publicatie

  • van Klaveren, C. P. B. J., & de Wolf, I. F. (2015). Systematic Reviews in Education Research; when do effect studies provide evidence? In K. D. Witte (Ed.), Contemporary economic perspectives in Education (pp. 11-34). Leuven: Leuven University Press.
    Meer informatie over deze publicatie